1. Ana Sayfa
  2. #Okudum
  3. Okuma Ortamım Nasıl Olmalı?

Okuma Ortamım Nasıl Olmalı?

kitap-okuma-ortamı

Baylar, bayanlar. Hepimizin bir okuma ortamı vardır. Herkes farklı farklı ortamlarda odaklanabilirler. Normal olarak benim de odaklanabildiğim bir ortamım var. Peki bu ortam nasıl bir ortamdır?

Öncelikle fazla sessiz olmasa bile sessizliğin hakim olması gerek. Müzik kesinlikle olmamalı. Nedense müzik dinlerken kitap okuyamıyorum. Oturduğum yer rahat olmalı. Beni rahatsız etmemeli. Ayrıca kitap okurken kimse beni dürtüp durmamalı. Ha bir de fazla acil değilse bana seslenilmemeli.(Ne çok şey istiyorum yahu.) Seslenirlerse fazla dert etmem ama kitabımın başına geri döndüğümde kaldığım yerdeki olayı hatırlamakta biraz zorlanırım.


Işık tabi ki lazım. Loş ışığı pek sevmem. Yani kitap okurken sevmem. Aydınlık olacak. Ama şöyle de bir tezatlığım var ki, mum ışığında kitap okumaya bayılırım. Mesela elektrikler gitse mumları yaksak sonra o ışıkta kitap okusam. Çok değişik biriyim.

Tabi ki de her şey tamam değil. Nerede benim kahvem? Nerede o bardak? Kitap okurken kahve içerim. Ama bazen kendimi kitaba fazla kaptırırsam kahvem soğur. Kitap okumam biter ama nedense kahve bitmez. Çünkü soğuk.

Peki başka ne lazım? Sessizlik mi? O tamam. Kahve mi? O da tamam. Işık mı? Zaten tamam. Ahaa. Buldum. Şu son günlerde çok ihtiyacım olan “istek” lazım. Biliyorsunuz havalar fazla sıcak. Bu sıcaklar beni olumsuz yönde etkiledi. Zaten sıcaklardan hiç haz etmem. Aşırı sıcak nedeniyle bir mayışmışlık var ki anlatamam. Kitap okuma isteği gelmiyor, gelmiyor, gelmiyor. Eğer isteğim de gelirse çok çok güzel olacak.

Benim ortamım böyle. Belki sizinkiyle aynıdır. Belki de alakası yoktur. O zaman sizlerin de ortamını öğrenelim gençler.

Yorum Yap

Yorum Yap